2016. november 9., szerda

A szobalány

Park Chan-wookot a hazai közönség leginkább talán a Bosszú-filmjeiről ismeri, no meg persze a kultikus Oldboy kapcsán. Legújabb alkotása Sarah Waters, walesi írónő Fingersmith című regényének adaptációja, amit viszont a mester alaposan átalakított; erotikus pszichothrillert kerekített belőle, és az eredetileg a viktoriánus Angliában játszódó cselekményt az 1930-as évek japán megszállás alatt lévő Koreájába helyezte.


A történet:
A fiatal zsebtolvajlányt, Sook-Heet megkörnyékezi egy svindler, aki Fujiwara gróf néven férkőzik gazdag emberek bizalmába. A férfinek az a szándéka, hogy feleségül veszi a dúsgazdag, de labilis idegrendszerű Lady Hidekot, akit a házasság után nem sokkal elmegyógyintézetbe záratna, hogy rátehesse a kezét a vagyonára. Sook-Hee szerepe az, hogy szobalányaként elősegítse, hogy a nő beleszeressen a "grófba". A lányt fel is veszik a kastélyba, és rövid idő alatt összebarátkozik az úrnővel, kapcsolatuk azonban nem várt fordulatot vesz, amivel az egész kifosztási terv veszélybe kerül.

Álgróf vagyok, amúgy minden oké
Nem éppen plázamozis anyag, és akkor még finoman fejeztem ki magam, persze, ettől még biztosan meg fogja találni az igényes közönségét, de inkább a művészmozik műsorán lesz érdemes keresni (noha nem "klasszikus" művészfilm).

A sztori nem könnyű, nagyon oda kell figyelni a cselekményre, hiszen az időfelbontásos szerkezet is nehezíti kissé a néző dolgát, ráadásul néhány csavar is el lett helyezve, melyek következtében a történet egészen más irányba halad tovább, mint amire az első percek alapján számítanánk.
A tempó kissé lassú, amihez talán soknak is tűnhet a 141 perces játékidő, ám unalomba azért nem fullad a film, hiszen a szereplők közötti kapcsolatok alakulása bőven képes lekötni a figyelmet, de ha valakinek ez nem lenne elég, akkor van egy leszbikus-szál is, de azért explicit szexjeleneteket ne várjunk.


Kár lett volna, ha ez a film csak DVD-n, vagy Blurayen jelenik meg, hiszen minden egyes képkockája vetítővászonra való. A Chan-wookkal korábban többször is dolgozó operatőr, Chung Chung-hoon képei - nem túlzás - csodálatosan szépek, gyönyörűen komponáltak és világítottak, ami a pazar módon elkészített díszletekkel és jelmezekkel együtt kivételes vizuális élményt jelent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése