2018. október 20., szombat

Szilaj, a vad völgy paripája

Bőven benne jártunk már a 3D-s rajzfilmek és a Pixar korában, amikor a DreamWorks előállt ezzel a vegyes technikájú, de már számítógéppel készült produkcióval, ami az amerikai kultúra egyik legalapvetőbb elemét, a szabadságot választotta témájául - ezt pedig egy, a vadnyugati terjeszkedés idején élő vadló "személyén" keresztül mutatja be.

Szilajt, a betörhetetlen, szabadságszerető musztángot egy nap fehér emberek ragadják el, megjárja a nyugat felé tartó vasút építését, összebarátkozik egy indián fiúval, és persze még egy gyönyörű kancával is megismerkedik, minden vágya azonban, hogy hazatérhessen anyjához és a méneséhez.

Fontos kiemelni, hogy bár a könnyebb nézői azonosulás érdekében némileg antropomorfizáltak a szereplők (az arcuk és a gesztusaik), sőt belső monológ is hallható (Matt Damon), a lovak mindegyike állatként viselkedik, nem beszélnek, de még csak nem is éneklenek (mert az megteszi helyettük Bryan Adams), de így is tökéletesen érthető minden történés és "párbeszéd".

Kisebbfajta érzelmi hullámvasút a film, mindenhol működnek a jobban-kevésbé hatásvadász elemek és sablonok (pl. tiszta szívű indiánok kontra elnyomó fehérek), van dráma is, szerencsére azonban a nagy amerikai szájbarágást mellőzték az alkotók, marad a szabadságvágy lehengerlő élménye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése