2019. január 16., szerda

Tüske a köröm alatt

Noha Sára Sándor egyike a klasszikus magyar rendezőknek, ettől még a Tüske a köröm alatt című filmje felett alaposan eljárt az idő, legalábbis ami a megvalósítást illeti. Totálisan stílustalan rendezés, jellegtelen operatőri munka és vágás, amire alaposan rátesznek egy lapáttal az amúgy Csoóri Sándor által jegyzett forgatókönyv abszolút életszerűtlen dialógusai.

Másrészt viszont ez egy nagyon is életszagú történet, amihez jól illik a "semmilyen", realista-dokumentarista stílus, ráadásul 2019-ben ugyanúgy megállja a helyét, mint 1987-ben, vagyis a film gyártása óta eltelt 30 év során mit sem változtak a dolgok idehaza, ami végtelenül elszomorító és dühítő.

A magyar film ekkoriban még "komoly" volt, pl. társadalomkritikát megfogalmazó eszköz, nem pedig a szórakoztatást szolgálta (bár a kettő nem zárja ki egymást), ez az értelmiségi vergődés a hazai közállapotokon, a szenvedő művészlétről, megbolondítva némi szerelmi háromszöggel azonban már meglehetősen ódivatú.

A színészek közül magasan kiemelkedik Tyll Attila, míg a főszereplő Cserhalmi György a szokásos színvonalat hozza, amit valaki vagy szeret, vagy nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése