2019. április 6., szombat

Második esély

A rendőr Andreast és társát családi veszekedéshez hívják. Kiderül, hogy a lakásban egy ismert drogos bűnöző, Tristan, él a nőjével, egy szekrényben pedig elhanyagolt csecsemőt is találnak. Andreas úgy gondolja, az ilyen szülők nem érdemelnek gyereket, ennek eldöntése azonban nem az ő hatásköre. Nem sokkal később saját, hasonló korú kisfia bölcsőhalálban életét veszti, a férfi pedig sokkos állapotban lévő felesége és önmaga megnyugtatására merész lépésre szánja el magát: kicseréli halott gyermekét Tristanéval, ám ez olyan eseménysort indít el, amire Andreasnak egyre kevésbé van ráhatása.

Korrekt dán thriller, ami főleg az atmoszférájával nyomasztja a nézőt, de azért a történet is elgondolkodtató, hiszen ki dönti el, hogy ki alkalmas szülőnek és ki nem, ki "érdemel" gyermeket és ki nem? El lehet-e egyáltalán dönteni ilyesmit? Hogyan reagál egy szülő a gyereke elvesztésére? Hogyan működik a szülői ösztön és meddig hajlandó valaki elmenni azért, hogy megvédje a gyerekét?

A cselekmény folyamatos, a feszültség állandó, hiszen a néző végig sejtheti, hogy előbb-utóbb ki fog derülni az igazság, de vajon valóban Andreasnak van erkölcsileg igaza, még ha a törvény ezt másképp is látja? A történet végefelé egy csavar is új megvilágításba helyezi az eseményeket, ezzel is bonyolítva az addig sem egyszerű alaphelyzetet.

A húzónév kétségtelenül Nikolaj Coster-Waldau, aki rendben teszi is a dolgát, de érdemes megemlíteni a mellékszereplőket is: Nikolaj Lie Kaas (Tristan), Ulrich Thomsen (Simon), Maria Bonnevie (Anna) és May Andersen (Sanne).

Habár nem zseniális alkotás, ahhoz azért több kéne, de így is kiváló alapanyagot jelenthet egy amerikai remake-hez.

1 megjegyzés: